maandag 17 december 2012

In opdracht

Het gaat dus niet altijd goed…

Een tijdje geleden maakte ik een aantal gestyleerde vilten boompjes. Mijn vriendin/kapster vond dat zo leuk, dat ze ook zoiets in haar eigen huis wilde. De kleuren werden doorgegeven en Nicole kon aan de slag.
Natuurlijk weer eens veel te laat want voor je ‘t weet zit je in de weken voor kerstmis. Afijn, ik heb de stukjes vilt onder de naaimachine door gehaald ( doe het liever met de hand…) en ze gepimpt en van een stammetje voorzien.

Inmiddels had ik van een blogvriendinnetje (Prutzels) een stammetje gekregen. Het stammetje liep wat scheef maar dat heeft zijn charme en ik heb mijn best gedaan om er rechte gaten in te boren. Helaas brak bij het laatste gat mijn boortje af… en nu ik zo de foto’s zie ben ik blij dat ik alleen de boompjes aan de opdrachtgeeftster heb gegeven. Ze vond ze gelukkig wel mooi. Ze mag er mee doen wat ze wil maar ik ga geen gaten meer in stammetjes boren.

Ben er heel eventjes klaar mee!

DSCN1275  DSCN1278
DSCN1276

Ook maakte ik, voor een collega haar dochter, een ipod hoesje.
Ik heb zelf niet zo’n ding (wij hebben een wii in huis en dat vinden we al heel wat!) dus ze heeft me de maten doorgegeven. Even sneupen op het www voor inspiratie en hup, daar zat de schaar al in het vilt.

DSCN1279  DSCN1280 
DSCN1281

Het spookjesvilt heb ik aan de bovenkant los gelaten zodat het snoertje daarin opgeborgen kan worden. Het klitteband heb ik eerst verlijmd en daarna nog voorzien van een paar steekjes, voor de stevigheid.

14 opmerkingen:

lita zei

Allebei superleuk gedaan!
de kerstboompjes zijn toch heel schattig hoor!

swiid-swiet zei

Dat geeft toch wel een heel erg leuk effect zo met die kerstboompjes!
En dat ipod hoesje is ook erg mooi!

Doortje Dartel zei

Je bent weer heerlijk bezig geweest. Ik vind ze allebei heel leuk geworden.

Anoniem zei

joh wat sneu voor je zeg!! maarre ik vind ze echt helemaal geweldig zeg op de boom stam ♥♥ ook het hoesje is prachtig

lieve groet jenneke

Moos zei

Ondanks een gebroken boortje is het resultaat geweldig hoor meis! Ik vind ze prachtig. Ik hou hier van!!!!!

En wat een super leuk hoesje!!!!!!

Angélique zei

ik vind zowel je I-podhoesje als je boompjes erg origineel en leuk gemaakt. Wel zonde van het stammetje én het boortje.

HS zei

A jammer van de gaten, maar de boompjes zijn zo ook geweldig leuk! Kan ook in een mooie plantenbak met bijv oase?
Jou maaksels stralen ons mooi toe; fototoestel doet het alleen niet..kan geen mooi blogje met foto's maken...je houdt het van me tegoed!
Zag ik jou zaterdag avond??

Maddy zei

De boompjes zijn gewoon helemaal leuk ...kan ze ook in een pot o.i.d. zetten toch! Het I-pod hoesje is eveneens erg leuk geworden...zie steeds meer geinige vilt-dingen voorbijkomen..moet ik toch ook eens 'iets' mee gaan proberen (zoals met zoveel dingen:-) Grtzz..Maddy

Tinie zei

Ik vind de boompjes erg leuk. Jammer van de boor, maar dat zie je niet aan het eindresultaat . Lieve groet Tinie

Koe & ko zei

Jammer van het boortje, maar het resultaat mag er zijn! Leuk hoesje!

Maaks-Els zei

Mooi allemaal!

Janina - Elke dag zaterdag zei

Ah, zo vervelend als het niet zo loopt als je had verwacht...maar het resultaat mag er zijn hoor, ik vind de boompjes echt prachtig en erg mooi!

Janina - Elke dag zaterdag zei

En toen vergat ik nog te zetten dat het hoesje ook erg leuk is!

Jolanda zei

Geweldig! Ik ben fan van de vilten boompjes!