woensdag 11 januari 2012

Zeepkettingziekte

Ongeveer een jaar geleden heb ik nogal wat zeepkettingen gemaakt. Ik kocht Savon de Marseille, raspte deze en dat mengde ik met een klein beetje water. Na goed kneden maakte ik er een dikke plak van en met koek- en kleivormpjes maakte ik er zeepjes van waar ik gemakkelijk met een satéprikker een gaatje in kon maken. Wat kralen, drijfhout en wat lint en voilá, weer een zeepketting klaar! Ik heb ze allemaal verkocht of weggegeven maar ik wil toch nog iets laten zien.

Ik heb er zóveel gemaakt dat ik er na een tijdje wel zat van was. Maarrrrrr.... een paar weken geleden vroeg een buurvrouw van een vriendin mij of ik voor haar dochters verjaardagsfeestje een workshop zeepketting wilde organiseren.... dus ik zit weer in de zeepjes, kraaltjes, lintjes, drijfhout, noem maar op of ik heb het! De zeepjes heb ik via een site besteld, die maak ik niet meer zelf maar ergens begint het toch wel weer te kriebelen.... ;-)

Geen opmerkingen: